F2

F2

مرجع فیلم های آموزشی نرم افزار و ترفند های رایانه ای
F2

F2

مرجع فیلم های آموزشی نرم افزار و ترفند های رایانه ای

فصل نهم - دیتابیس

در مطلب “دیتابیس و ارائه محتوا" بصورت تئوری با مفاهیم دیتابیس و ارایه دهنده محتوا آشنا شدیم. تنها موردی که باقی مانده است بررسی مطالب در قالب یک نمونه کد کامل می باشد تا با جزیات کار با دیتابیس بصورت عمیقتری آشنا شویم. البته در این فیلم آموزشی فقط به مبحث دیتابسی پرداخته شده و انشالله در فرصتی دیگر به مبحث چگونگی استفاده از ارایه دهنده محتوا (Content Provider) خواهیم پرداخت. 

 علاوه بر موضوع دیتابیس در این برنامه به موضوع طراحی بک گراند با XML بجای استفاده از تصویر نیز پرداخته شده است. خواهیم دید چگونه میتوان بگ کراند بصورت گرادینت ساخت و انواع آن چیست، چگونه با XML برای دکمه (Button) بک گراند بسازیم که رنگ آن در حالت معمولی با حالت تحت فوکس یا حالت کلیک شدن فرق داشته باشد. همچنین خواهیم دید چگونه به EditText بک گراند بدهیم تا از حالت سنتی مستطیل خارج شود. البته رنگ بندی ها یکم جیغ انتخاب شده تا هرکدام به تنهایی خودشان را نشان دهند.

در قسمت دوم به سراغ دیتابی خواهیم رفت. خواهیم دید چگئنه یک دیتابیس بسازیم. چگونه برای آن یک Table بسازیم. چگونه به آن رکورد وارد کنیم. چگونه یک رکورد را آپدیت کنیم. چگونه یک رکورد را پاک کنیم و نهایتاً چگونه کل جدول را پاک کنیم.

در کد نمونه دو EditText خواهیم داشت که یکی نام و دیگری شماره تلفن میگیرد. با زدن دکمه اضافه به دیتابیس، رکورد جدیدی بر مبنای دیتای وارد ساخته میشود و به دیتابیس اضافه میشود. سپس توسط ListView تمامی رکوردها از دیتابیس دریافت و با کمک آداپتر در لیست نمایش داده میشوند. حال با کلیک بر روی هر رکورد میتوان آنرا پاک و یا آپدیت کرد.

فکر میکنم مطلب خوبی باشه که روند استفاده از دیتابیس را آموزش میدهد. انشالله مورد توجهتان قرار بگیرد.



حجم فایل : 121 Mb
فرمت فایل : MP4
قیمت : رایگان
                                                                                                                                           لینک دانلود1
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.